10. elokuuta 2013

Fixing up the shoes

Ostin nämä kengät jo varmaan reilu vuosi sitten alennusmyynnistä, mutta ne ovat jääneet käyttämättöminä kaapin pohjalle, koska kengät hiertävät nilkkani verille. Vaihtoehtoina olis siis joko laittaa kengät eteenpäin tai keksiä keino millä korjata ne!

I bought these shoes about a year ago from sale, but they've been laying on my closet floor since they rub my ankles raw. So I had to choose between giving them away or coming up with a way to fix them!

Satuin löytämään äitini ompelukaapin kätköistä pussillien nahan palasia ja sain idean liimata paikat kenkiin jotta kenkien reunat eivät olisi niin terävät. Tein ensin paperista kaavat ja kun olin niihin tyytyväinen leikkasin palat nahasta ja liimasin ne paikoilleen pikaliimalla.

I found a bag of leather pieces from my mom's sewing closet and got an idea to glue patches to the shoes so that the edges of the shoes wouldn't be so sharp. First I made an template form paper and once I was happy with it I cut the pieces from the leather and glued them on place with super glue. 

Olen ehtinyt käyttää korjattuja kenkiä vasta muutaman kerran, mutta täytyy sanoa että nyt ne tuntuvat paljon mukavammilta kuin ennen, vaikkei niillä ihan lenkille asti vieläkään voi lähteä! :P

I've only gotten to use the fixed shoes for few time,s but I have to say that now they feel much more comfortable than before, even though I still wouldn't wear them to hiking! :P

2 kommenttia: