22. marraskuuta 2012

Bonnet

Väsäilen regency tyylistä hilkkaa. Halusin tehdä olkihilkan, mutta löytämäni olkinauha mistä hilkka piti alunperin tehdä osoittautuikin liian isoksi tähän projektiin, joten päädyin käyttämään kahvivärjättyä puuvillalankaa ja paperia.

I'm making a regency style bonnet. I wanted to make a straw bonnet but the straw ribbon that I found was too big for this project so I made it with coffee dyed cotton thread and paper.


Tein paperista mallikappaleet kaavoista (joiden alkuperää en nyt saa päähäni) koska en tietenkään ollut piirtänyt kuvia valmiista hilkoista, joten piti ottaa selvää millaisia mistäkin kaavasta tulee.

I made paper models from the patterns that I have (I can't seem to remember where I got them) to figure out what kind of bonnets they are for since I didn't have pictures of the finished bonnets.

Ja tässä on hilkka minkä päädyin tekemään. Liimasin kaikki langat paikoilleen joten nyt olisi vuorin  (piilottamaan sotku hilkan sisällä) ja koristeitten vuoro. Jos vaan löytäisin valkoisen ompelulankani, mikä näyttää lähteneen karkuun!

And this is the one I ended up doing. I've glued all the threads in place so now I just have to make the lining (to hide all the messy thread ends) and embellishments, if only I would find my white sewing thread that seems to have run away!

Tässä kuvassa näkyy hieman hilkan sisällä olevaa sotkua, ei kovinkaan kaunista katseltavaa!

Here you can see a bit of the mess inside the bonnet, not a pretty sight to see!

Nälkä kurnii vatsassa, joten täytyy käydä välillä tankkaamassa ja sitten voinkin aloittaa langan metsästyksen!

My stomach is screaming for food so I have to go to give it some food, after that I can start hunting the white sewing thread!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti